dinsdag 23 februari 2010

Mijn 'Hok'

Liever noem ik het mijn hobbyruimte of mijn computerruimte, maar in de volksmond wordt het al 'pappa's hok' genoemd. Een keer raden wie daar mee begonnen is...

De ruimte achter de bijkeuken en met een open verbinding grenzend aan de huiskamer werd door de vorige bewoners als extra keuken voor de schoonheidssalon gebruikt. Er zat ook een heuse keuken in.
Maar die heeft inmiddels een andere eigenaar gevonden via Marktplaats. Wat een prachtig medium toch.

En toen was'ie weg...

Alleen deze - voor de constructie niet meer gebruikte - balk zat er ook nog. En nostalgisch als we zijn - niet - moest'ie wijken. Maar dit oude eiken balkje gaf zich niet zo gemakkelijk gewonnen. Ik dacht dat stukje wat in de weg zat wel effe met een geslepen beiteltje weg te kappen. Mooi niet dus. Dat spul lijkt wel harder dan beton. Uiteindelijk met een cirkelzaag om de twee a drie centimeter ingezaagd en met een hamer de plakjes losgetikt.

Wel mooi een zaagblad weg kunnen gooien (d'r zaten ook nog wat spijkers in verstopt). Zo weer een halve dag verder - weerbarstig stukje hout...


Want tegen deze wand moest een meubeltje geknutseld worden. Weer lekker bezig geweest met een aantal platen MDF, schroeven en bruislijm.

En zoals gebruikelijk de nodige potten verf. Aangezien de ruimte - die bedoeld was voor mijn hobby - toch vooral voor administratieve doeleinden (rekeningen, belastingen, vergunningen, tekeningen, deze weblog) gebruikt gaat worden, heb ik natuurlijk veel kastruimte nodig.


En dat moet er natuurlijk wel een beetje leuk uitzien. Kost dus ook weer meer tijd dan gepland. Story of my life.

Het 'Hok' is grotendeels af, maar de aandacht gaat allereest even uit naar de huiskamer. Zwager Bart kwam helpen met het plaatsen van twee lichtkoepels. Hierover in het volgende bericht meer.

Later nog een keer een update over het 'Hok'.

Geen opmerkingen: