woensdag 7 juli 2010

Het Dak (deel 10) - Voorbereiding voor de nieuwe spanten

Vandaag stond vooral in het teken van het treffen van voorbereidingen voor de spanten (die als het goed is morgen geplaatst gaan worden). Anneke heeft zich vooral botgevierd op het onderste deel van de schouw. Zo zag die schouw er beneden vanmorgen nog uit (een kijkje in de toekomstige voorraadkast):


En zo zag'ie er vanavond uit. Morgen dus nog even verder beunen. Door het bikken komt er nog een vervelende roetgeur vrij.


Op verschillende plaatsen worden stukjes muur opgemetseld als basis voor de spanten of hamerstukken:







Hier is goed de overgang tussen het oude huis en de nieuwe aanbouw te zien. Voorheen stak deze in het dak van het oude huis, nu zal het schuine dak boven de aanbouw uit komen. Dus de balken zijn enigszins ingekort.


Als de spanten staan worden deze meteen voorzien van gordingen. We hebben de gordingen laten impregneren. Gaan ze nog langer mee en zijn ze minder vatbaar voor vocht of ongedierte. Is tegenwoordig steeds gebruikelijker om te doen.


Heb via een collega een wireless IP-camera mogen lenen. Deze heb ik vanuit het hondenhok op het huis gericht. Het gaat nog niet altijd helemaal goed met de streaming video, maar als je wat online plaatjes wilt zien dan kun je browsen naar: http://77.166.249.65 of Klik hier. Mocht het streamen niet lukken (View Video - ActiveX mode  of  View Video - Java Mode), dan kun je altijd nog vanuit het Home-scherm om de zoveel tijd je browser refreshen/vernieuwen. Succes.

2 opmerkingen:

Nichie Carla zei

Sjonge, gebeurt best heel wat in een dag zeg!! Leuk om zo via de foto's en de uitleg de vorderingen te zien. Heb net de cam proberen te bekijken, maar het lukte nu niet helemaal, dus ik probeer het morgen op de dag even als ik bij me moeder ben. (weet niet of die het dus niet goed doet en ik hem een paar keer moet refreshen, of dat ik nu niets zie omdat het donker is, misschien slapen jullie al, dus is er waarschijnlijk geen licht in huis aan en zeker niet op het dak ;)) maar ben benieuwd!!! Ben je zelf ook vrij of klim je zodra je uit werk kom, zelf het dak op om te kijken wat er allemaal gedaan is?

RedDuck zei

Met die cam lukt inderdaad niet helemaal. Zelf ben ik gewoon op m'n werk en moet ik - als ik de boel even wil bekijken - ook steeds het scherm refreshen. En i.d.d. als ik thuiskom ben ik zo een uurtje zoet om alle veranderingen te bekijken. En daarna natuurlijk weer achter de computer om de blog bij te werken. Ik zal eens kijken of ik m'n router anders in moet stellen...

Groet, F.